“Danish International 1:24 Retro F1 Grand Prix 2015!”

Hej

SÃ¥ er det snart “Danish International 1:24 Retro F1 Grand Prix 2015!”

For 5. gang inviterer MMRK hermed til Danmarks eneste rendyrkede Retro Formel 1 arrangement.
Efter de formidable successer i 2011, 2012, 2013 og 2014 vil dagen igen i år totalt stå i de gamle F1’ere fra 60’ernes tegn med race, film, spil, snak og hygge, ligesom det vil summe af prominente kørere, kendisser og wannabes i „No.13 Bar“, mens potente F1’ere atter slider plastikken tynd på MMRK’s eminente bane!

STARTGEBYR
DKK 225,-
som dækker, startgebyr, T-shirt (oplys størrelse ved tilmelding), fri kaffe hele dagen, morgenmad (franskbrød/ rundstykker med smør og pålæg), frokost (varm ret eller klod buffet)

DKK 125,-
excl. T-shirt, men ellers som ovenstående.

Indbetales senest 10. oktober på konto: 3406-3406733807

TIDSPLAN
Der køres efter følgende provisoriske tidsplan, og ret til ændringer
forbeholdes.
Kl. 08.00 Dørene åbnes
Kl. 08.03 Fri træning (2 min rotation)
Kl. 08.15 Kaffe og rundstykker (incl. Gifler )
Kl. 09.00 Teknisk kontrol og Concour d’Elegance
Kl. 09.30 Briefing
Kl. 09.45 Tidtagning
Kl. 10.45 Start af løb

BANEDATA
Bane: 4-sporet Carrera
Længde: 41 meter
Spænding: 12,5 V
Stikforbindelse: XLR-stik, Banan-stik og Jack-stik

Retro_F1_15
Invitation/plakat:
http://www.mmrk.dk/wp-content/uploads/2014/11/Retro_F1_15.jpg
Facebook:
https://www.facebook.com/events/721966171218044/

Kørsels vejledning:
http://racecars.dk/MMRK-K%F8rselsvejledning.pdf

Tilmelding her i trÃ¥den, pr. mail til formanden@mmrk.dk eller via fy fy – book : https://www.facebook.com/events/721966171218044/

American Graffiti Hot Rod Slotcar day, 2015!

American Graffitti Hot Rod Slotcar day 2015!

For andet Ã¥r blev der lørdag afviklet “American Graffitti Hot Rod Slotcar Day” i Ikast.

HotRod19

Otte meget forskellige biler stillede op:
Henning’s Corvette “Gasser”:HotRod04

Leif’s Ford -32 “Rat Rod”:hotRod03Claus Ford -63:HotRod08

Jan Ford Pick-up:HotRod07

Anders’s flotte rustne -54 Chevy 3100:HotRod06

Niclas: Ford -32 Pic Up Hot Rod:HotRod05

Kris AC Cobra:HotRod22

Flemming Pontiac GTO:

 

HotRod21

Concource d’elegance

Alle fik 1,2 og point som skulle uddeles efter ens egen smag / mening til den flotteste/mest naturtro/ sjoveste/eller hvilken som helst anden kriterium, som den enkelte valgte at bruge.

Anderes vandt med 14 point foran Jan med 13 og Leif med 9 points, Claus 5, Henning 4 og Niclas 3 points.

Drag racing

Første diciplin i dagen program var Drag Racing. Flere havde store problemer med at få sat en kvalifikations tid uden at tyv starte, men til sidst fik all noteret 3 tider hvoraf den bedste var gældende.

HotRod10

Kval tider:
Kris : 1,786s
Leif : 1,814s
Jan: 1,833s
Henning: 1,882s
Flemming: 1,911s
Claus: 1,960s
Niclas: 1,975s
Anders: 2,018s

HotRod12

Der køres sÃ¥ efter “8 Team “Seeded” Double Elimination Tournament Bracket”:

1. runde: 1) Kris vinder over Anders,2) Henning vinder over Flemming, 3) Jan vinder over Claus og 4) Leif  vinder over Niclas

HotRod11

2 runde: 7) Henning vinder over Kris,8) Leif vinder over Jan, 5)Flemming vinder over Anders, 6) Niclas vinder over Claus,

3 runde:11))  Leif vinder over Henning og er dermed i finalen fra “vinder barcket”, medens der mangler en masse i “taber bracket”: 9) Jan vider over Flemming, 10) Kris vinder over Niclas, 12) Jand vinder over Kris

4 runde: 13) Henning er nu trÃ¥dt ind i “taber bracket” og vinder heat 12) over Jan. Dermed er Henning i finalen!

5 runde: Leif vinder igen over Henning og tager dermed den samlede sejr!

HotRod29

Nr Navn Tid1 Tid2 Tid3 Bedst Drag points
1 Leif 1,991 1,894 1,814 1,814 100
2 Henning 2,273 1,972 1,882 1,882 98
3 Jan T 2,109 1,833 2,016 1,833 96
4 Kris 1,823 1,786 1,989 1,786 94
5 Flemming 2,155 2,044 1,911 1,911 93
6 Niclas 2,298 1,975 2,129 1,975 93
7 Claus 1,96 2,032 2,036 1,96 92
8 Anders 2,143 2,0187 2,263 2,0187 92

Street

SÃ¥ er vi fremme ved den mest “normale” diciplin pÃ¥ dagen almindelig race med 4 minutter per spor!

Men den her type slotcars kører jo ikke helt så godt når banen har sving og mange af bilerne var helt klart ikke så velegnede til banekørsel, som de var til at kører lige ud. Og mange havde store problemer med at komme rundt i de mest snævre kurver på inder sporet, hvor store hjul uden skærme nemt kunne fange autoværnet og sende bilen af sporet.

HotRod02

Round robin med alle 8 deltagere og 4 minutter pr. spor.

Leif lagde hårdt ud og fik et lille forspring i hans første stint, men Jan  var ikke langet efter og da Leif var oversidder i de næste 3 stints kunne han se til medens Jan med sikker kørsel bragte sig sikkert i front. Henriksen junior havde også super meget fart på og var kun 3 omgange efter.

HotRod13

Henning “sidte øjebliks” Corvette Gasser kørte forbavsende godt pÃ¥ banen ogsÃ¥ og han blev tæt fulgt af Claus der i den kæmpe store Ford med en meget amerikansk flyder kører stil, hvor karoossen krænger vidt meget i alle siving og røven næsten rammer banen nÃ¥r der bliver givet gas og frontet peger mod loftet.

HotRod15

Kris havde problemer med en løs motor i Cobra’en og Flemming Pontiac er helt bestemt bedst nÃ¥r det gÃ¥r lige ud.

HotRod14

Anders pick up sled under et højt tyngepunkt og skulle virkelig “listetes” rund for at blive i sporet.

Nr Navn Street Point street
1 Jan T 80 100
2 Leif 79 98
3 Niclas 75 96
4 Henning 72 94
5 Claus 72 93
6 Kris 67 92
7 Flemming 58 91
8 Anders 49 90

Derefter frokost med (naturligvis) burger..!

Cruising

Hvor lang tid er 22s egentligt..! Ja, Leif fandt bestemt ikke lige ud af det og  kørte alt for langsomt! Det samme gjorde Anders, der heller ikke lige styr på tiden og havde lidt problemer med at bilen.

HotRod16

Taldorf kørte også for langsomt, Kris lidt tættere på, medens Claus gav den gas og kørte hurtigst. Henning havde siddet og passet computeren under det meste af konkurrancen og da han kom til havde han helt styr på tiden og ramte sølle ,9s ved siden af på gennemsnittet over de 5 omgange. Men her var en diciplin som passed Flemming perfekt og han ramte indenfor 22s på alle sine 5 runder og endte med et gennemsnit sølle 0,6s fra target på 22s. Flot!

Nr Navn Cruise Cruise diff Point cruise
1 Flemming 22,669 0,669 100
2 Henning 22,901 0,901 98
3 Claus 20,711 1,289 96
4 Kris 23,844 1,844 94
5 Jan T 24,103 2,103 93
6 Niclas 24,44 2,44 92
7 Leif 26,655 4,655 91
8 Anders 32,354 10,354 90

The Winner billeder”

Og vinderne blev:

Nr Navn Point Concource Drag points Point street Point cruise Total
1 Jan T 98 96 100 93 387
2 Leif 96 100 98 91 385
3 Henning 93 98 94 98 383
4 Flemming 91 93 91 100 375
5 Claus 94 92 93 96 375
6 Niclas 92 93 96 92 373
7 Anders 100 92 90 90 372
8 Kris 91 94 92 94 371

Concource d’elegance : Anders, Skive:

HotRod23

Drag racing: Leif, MMRK:

HotRod28

Street, Jan Taldorf, Skive

HotRod26

Cruising, Flemming, MMRK

HotRod25

Og samlet vinder, Jan, Skive:

HotRod27

Tak for deltagelsen! Og vi gør det sgu’ nok igen om et Ã¥rs tid.. !

NB: flere billeder under Galleri

 

JF-Open 1:24 GT

21/2 blev der kørt 1 afdeling af JF-Open 2015 i Ikast.

JF_vinder_150221

Tillykke til dagens vinder Per Møller!

lac.
Kører
Klub
Kval
Resultat 1
Resultat 1
Resultat 1
Resultat 2
Resultat 2
Resultat 2
Dagens
sek.
Laps
Point
Fastest
Laps
Point
Fastest
Point
1
Per Møller
HMRK
8,808
158,17
100
8,776
160,37
100
8,624
200
2
John Christensen
RRO
9,160
154,07
98
8,912
156,39
98
8,848
196
3
Leif S. Christensen
MMRK
9,224
147,19
96
9,240
149,33
96
9,184
192
4
Jan Taldorf
SMRK
9,352
144,36
93
9,240
149,03
94
9,216
187
5
Peter Rasmussen 
RRO
9,616
145,00
94
9,456
148,18
93
9,296
187
6
Thomas Ludvigsen
RRO
9,920
142,03
92
9,448
146,38
92
9,360
184
7
Carsten Vestergaard
RMRK
9,744
141,31
91
9,544
145,33
91
9,496
182

 

Næste JF Open  løb i Holstebro den 21/3.

2 timer Scaleauto holdløb

Deltagere

Neckcheese Racing, Niels Elmholt og Preben
Stokholm Racing, Ole og Bent
Wombat Racing, Mogens og Robin
PL Racing, Per og Leif
Flying Lizards, Henrik og Niels Linneberg
West Cost Racing, Jan T. og Kris

2H_01

TK:

Preben og Taldorf:

PL Racing’s Audi kom igennem efter lidt diskussion og hvordan bredden pÃ¥ forakslen mÃ¥les… uden pÃ¥ dækkene selvfølgelig! Alle biler vejer pænt over de 190 g og det diskureres hvordan i alverden man kommer ned pÃ¥ den vægt indenfor reglementet.

2H_02

 

  1. Stint: Leif lægger hÃ¥rdt ud for PL Racing med tider konstant under 10 sekunder. Det er hurtigt for en Scaleauto pÃ¥ Kilderingen. Men Wombat (Mogens) hænger godt pÃ¥ og Neckcheese (Niels) og Stokholm Racing (Bent) er slet ikke sat af. Der er lagt op til tæt ræs med meget fÃ¥ afkørsler allerede fra starten. Efter 5 minutter siger en forsigtig prognose, at man nok skal op omkring 720 omgange for at vinde. Det bliver spændende at se, om det holder stik. Kørerskift halvvejs: PL 92, Wombat 90, Stokholm 87, Neck 86. Per T, Robin, Ole og Preben kommer nu pÃ¥ banen. Lige pludselig kører alle tider over 10 sekunder, men det varer kun 2 omgange, sÃ¥ er de en-cifrede omgangstider pÃ¥ banen igen. Robin kommer hurtigst ind i en rytme og haler lige sÃ¥ stille ind pÃ¥ PL Racing…….meget stille. Efter 10 minutter har Robin hentet 1 omgang, men sÃ¥ kommer der lige 4 smÃ¥ afkørsler i rap og sÃ¥ er det hele sat til igen. Det er galt med hÃ¥ndspeederen. Der er ingen bremse og der mÃ¥ skiftes til en anden. Nu er Stokholm lige pludselig i haserne pÃ¥ Wombat – der er ikke plads til fejl i det her. PL 179, Wombat 177, Stokholm 175, Neck 171
    2H_09
  2. Stint: PL Racing går ud og West Coast Racing kommer ind. Det er Wombat (Mogens), Stokholm (Bent), Neck (Niels) og WC (Jan T). Igen er det straks 9-sekunders tider, der gælder og Jan T er kun få omgange om at komme med i klubben. Halvvejs er det Wombat 267, Stok 264, Neck 257 og med 89 er WC også at regne med i den skarpe ende. Der skiftes til Robin, Ole, Preben og Kris for WC. Kørerne har svært ved at komme i gang efter kørerskiftet og der går nøjagtig 3 minutter før der igen er en under 10 sekunder. Det er Preben (Neck), der først bryder grænsen, skarpt forfulgt af Robin (Wombat). Stillingen er uhyre statisk. Wombat 355, Stok 353, Neck 345, WC 173 – nøjagtig samme spredning blandt de 3 forreste som halvvejs i stintet.
    2H_05
  3. Stint. Neck gÃ¥r ud og Flying Lizards kommer ind. Det er Wombat (Mogens), Stok (Bent), WC (Jan T) og Liz (Henrik). Det er hÃ¥rdt for Liz at komme ind i racet sÃ¥ sent – de andre flyver afsted pÃ¥ 9-sekunders tider, mens Henrik lige skal finde tempoet. Der er virkelig skruet op for tempoet. Wombat, Stok og WC kører alle 9.6 tider – og det er mere eller mindre konstant. Wombat 447, Stok 445, WC 264 og Liz 84. Utroligt – der bliver kørt vildt stærkt (de 3 hurtigste have alle 9,5 tider som hurtigste omgang), men afstanden imellem teamene forbliver den samme. Der er stadig 2 omgange imellem Wombat og Stok. Robin, Ole, Kris og Niels L (Liz) kommer nu pÃ¥ banen. Liz og Stok er de første som igen dykker under 10 sekunder, skarpt forfulgt af Wombat – the race is on again. Der er lidt problemer med WC-Mercedesen. Flere gange bliver der justeret lidt pÃ¥ slæberne, men det bliver ikke til et egentligt pitstop. Robin kører gentagne gange af for enden af langsiden – han er selv hurtigt til at sætte den pÃ¥, men det forstyrrer rytmen og Stok rykker tættere pÃ¥. Gamle Ole lugter blod! Niels L er lige sÃ¥ stille kommet op pÃ¥ den høje remskive og melder sig ind i klubben med 9,6 tider. Stok er pÃ¥ omgangshøjde med Wombat! Efter de i næsten en time har ligget med lige omkring 2 omganges afstand er Stok nu begyndt at rykke. Men afstanden mindskes l…a…n…g…s…o…m…t. Wombat 536, Stok 535, WC 347, Liz 174.
    2H_03
    2H_04
  4. Stint. Stokholm går ud og PL Racing kommer ind igen. Wombat skal køre sit sidste stint, så nu får vi snart et fingerpeg om, hvor langt der skal køres for at vinde. En ting er i hvert fald sikkert. Der skal køres hele vejen, for med den minimale afstand vi kunne se imellem Wombat og Stokholm, så er der ikke plads til fedtkørsel nogen steder. Men vi skal i gang: Wombat (Mogens), WC (Kris), PL (Leif) og Liz (Henrik) er klar. Kort tid inde i stintet opstår der massive tællerproblemer. Først opdaget på blå, men da den er rettet til, så tæller gul og hvid ikke. Det viser sig, at lysbroen er gået (slået?) løs og det er ikke det fedeste. Broen får en kæmpe skrue op fra bunden og heldigvis kan antallet af omgange rekonstrueres. Wombat 620+6, WC 417+14, PL 271, Liz 246+14. Robin, Jan T, Per T og Niels L er nu på banen. Wombat 709+6 – sektion 10, WC 509+14, PL 359, Liz 336+14.
    2H_07
  5. Stint. Wombat er færdige og har sat målet til 715 omgange. Neck rykker nu ind, så vi har WC (Kris), PL (Leif), Neck (Niels) og Liz (Henrik). Halvvejs er det WC 591+14, PL 452, Neck 431, Liz 423 +14 Nu kommer Jan T, Per T, Preben og Niels L på banen. Der bliver stadig kørt rigtig hurtigt – 9,5 til 9,7 tider er ikke ualmindelige. WC 679+14 sektor 18, PL 540, Liz 514+14, Neck 517.
    2H_08 2H_06
  6. Stint. Sidste stint – nu skal tingene sættes pÃ¥ plads. PL har sigte pÃ¥ sejren, men kan Stok overhale Wombat? Det kan blive meget, meget tæt, men Stok er begunstiget af, at banen bliver hurtigere og hurtigere. Vi har PL (Leif), Stok (Bent), Liz (Henrik) og Neck (Niels) pÃ¥ banen. Der er ingen hold, som har haft tekniske problemer………endnu 🙂 Stok ligger omkring 10 sekunders tider hele tiden. Det er lidt langsomt til at hente Wombat – men til gengæld falder de yderst sjældent af. Mon de kan nÃ¥ op? Halvvejs – PL 634, Stok 624, Liz 601+14, Neck 606. Stok er ½ omgang bagud i forhold til at kunne nÃ¥ Wombat. Kan Ole give den ekstra gas nu han kommer pÃ¥ banen sammen med Per T, Preben og Niels L? Nej, det kan han ikke. Med halvandet minut tilbage passerer PL Racing Wombats omgangstal og med et minut tilbage mangler Stokholm stadig 8 omgange. Det kan han ikke nÃ¥. Det bliver PL foran Wombat og Stokholm. PL 723 18 sektioner, Stok 712 21 sektioner, Liz 690+14 31 sektioner, Neck 693 20 sektioner

 

Slutresultat:

1 PL Racing                        723 omg 18 sektioner

2 Wombat Racing               715 omg 10 sektioner

3 Stokholm Racing             712 omg 21 sektioner

4 Flying Lizards                 704 omg 31 sektioner

5 Neckcheese Racing         693 omg 20 sektioner

6 West Coast Racing          693 omg 18 sektioner

2H_10

2H_11

2H_12

2H_13

Mange tak for en fed aften med masser af godt race!

2 timers holdløb med scaleauto Biler Fredag d. 30-01-2015

MMRK. Ikast Minirace inviterer til 2 timers holdløb med scaleauto Biler
Fredag d. 30-01-2015

Program
Dørene åbnes kl. 17:00
Herefter fri træning og spisning til kl. 18:30
Teknisk kontrol kl. 18:30
Løbet starter kl. 19:00
Der vil blive hentet pizza eller lign. Udefra,
Som man selv betaler for.
Præmie overrækkelse og tak for i dag (når vi er færdige).
Der køres 30 min. i hvert spor, med et køreskift, og hver kører skal køre 15 min.
Hvert hold skal stille med 2 kørere pr. bil.
Ved mange tilmeldinger kan køretiden pr. spor ændres, så vi også kan komme hjem igen i ordentlig tid.
Startgebyr pr. person er 25,00 kr. incl. kaffe og kage.
Drikkevarer kan købes til små priser.
Der køres efter Dmru. Regelment for scaleauto.
Tilmelding: se http://www.scalerace.dk/index.php?topic=5846.0

 

 

Danish International 1:24 Retro F1 GRAND PRIX Jan Juul Memorial

Danish International 1:24 Retro F1
GRAND PRIX
Jan Juul Memorial

Hele 22 deltager i årets udgave af Retro F1 Grand Prix i Ikast og igen i år deltager fra Tyskland (Volker og Michael) og fra hele Danmark!
Dagen startede med fri træning allrede før klokken var 8 var der fuld gang i et antal morgenfriske kører.
Efter teknisk kontrol blev udført af John Christensen og mange tak for indsatsen John!
Bilerne blev herefter linet op til Concours afstemning og concours vundet af Niels Elmholt ny byggede Lotus 49 (38 stemmer) foran Michael Thiess Lotus (20 stemmer) og John Christensen/Peter Larsen (begge 14 stemmer)
Kvalifikation bød på hurtige tider. John Christensen (9,488) hurtigst marginalt foran Gorm Nørgaard (9,52) fulgt af Klaus Mølvig (9,69), Per Jensen (9,952) og Leif (9,96). De fem fik point for kvalifikationen: 5,4 3 2 og 1 point. Disse fem var de eneste der kom under 10 sekunder!
Favoritten Niels Elmholt var slet ikke i sit sædvanlige humør og kom ikke i bedste gruppe med en tid på 10.000s.
Der blev dermed lagt op til nogle spændende heats.

1. gennemkørsel
Heat 1 (Kenneth, Volker, Michael)
Der blev indledt med 1 minuts stilhed til minde om Jan Juul. Ære være hans minde.
Allerede i første heat blev der lagt ud med stabil kørsel og heatet udviklede sig til en tæt dyst imellem Volker og Kenneth, mens Michael ikke helt kunne komme op i samme tempo og stille og roligt sakkede lidt bagud. Alle kørte markant hurtigere end deres kvalifikationstid, så det har været et spørgsmål om, at de lige skulle køres ind på banen. Volker og Kenneth skiftes til at have føringen – ofte flere skift på hvert spor. Det er meget tæt. Og det blev det ved med at være – de sluttede i samme sektion. Men Kenneth var et mule hår foran.

Heat 2 (Peter L, Torben, Peter R)
Dette heat udvikler sig lidt som det første – blot går det lidt hurtigere. Men igen er der to, som er stukket af. Torben og Peter R kæmper tæt, mens Peter L hænger en lille smule bagefter. Men det får han lavet om på – stille og roligt æder han sig igen ind på de to andre og da sidste spor skal køres, starter alle 3 ud med kun en omgang imellem dem. Det er Torben, som er mest cool i slutfasen. Han vinder foran Peter R og Peter L, som var meget tæt på at nå op, men aldrig helt fik lukket hullet.

Heat 3 Niels, Preben, Anders og Christoffer
Niels viser sit lokale kendskab til banen og kører stærkt i det svære røde spor. Anders og Preben ligger tæt lige efter Niels, Christoffer er sidst efter første stint. 2.stint Christoffer har nu virkelig fÃ¥et fart i Honda’en og er hurtigste mand pÃ¥ banen, men der 2 omgange op til Niels. Anders og Preben skiftes til at ligge pÃ¥ 2. pladsen. Tæt løb! Christoffer giver den virkelig gas i 3. stint og bringer sig spidsen! Sidste stint: Niels efter et par ture pÃ¥ gulvet er drattet ned sidste pladsen! Anders presser Christoffer, men han stÃ¥r for presset og vinder heatet.

Heat 4 (Jan T, Rene, Mogens, Ole)
Endnu engang er der tæt kamp. Kørerne er tilsyneladende parret rigtig godt efter kvalifikationen. Men Ole ryger af og får problemer og må makke lidt med bilen – det er der ikke plads til og han falder tilbage. Blandt de øvrige er det Rene, som kommer bedst fra start foran Mogens og Jan. Nu bliver der kørt tider under 10 sekunder – det er Jan T. som har lukket helt op for hanen i sin jagt på Rene. Men Rene holder stand og det bliver han ved med mens Mogens og Jan jager. Rene vinder med Mogens lige bagefter. Derefter Jan og Ole.

Heat 5 (Leif, Niels E, Tobak, Jan H)
Her er der mere spredning. Niels E lægger bedst ud foran  Tobak, Leif og Jan H – alle på hver sin omgang efter første stint. Der bliver nogen her, som bliver overhalet af kørere fra de tidligere heat, hvis ikke de får mere gang i slæden. Halvvejs er feltet knækket i to. Niels E. og Leif kæmper – og det gør Tobak og Jan H også, men Niels E. og Leif har et par omganges forspring til de andre to. Den stilling holder til målet.

Heat 6 (John, Gorm, Klaus, Per J)
Nu gælder det! Så er det spidsen og allerede på anden omgang er det 9-sekunders tider, som tæller. Kun Per J er ikke dernede straks fra starten. I dette heat bliver der kørt mange omgange! John, Gorm og Klaus sætter tempoet – og det er højt. Det bliver et udskilningsløb. Klaus kan ikke holde dampen oppe og må slippe John og Gorm, som kæmper utroligt tæt – og på utroligt hurtige tider. Klaus og Per J har en lige så tæt kamp nogle omgange bagefter. Et par affald til John i 3. stint sender Gorm foran. Nu bliver det svært for Gorm kører uhyggeligt stabilt. Og sådan ender det også Gorm foran John (begge på utrolige 96 omgange) med Per og Klaus på de efterfølgende pladser.

2.gennemkørsel
Heat 1 (Ole, Volker, Michael)
Ole har en masse at bevise efter defekt i første gennemløb..! Og fra start lever han op til favorit værdigheden, og trækker fra med det samme! Vores tyske gæster kæmper for at følge med. Midtvejs har Ole trukket 2 omgange fra Volker. Ole har sat sig på dette heat, men vores to tyske venner har en tæt kamp indbyrdes. Der er jo også et diplom til bedste udlænding at kæmpe om. Det ser i øvrigt ud til, at der bliver kørt klart længere end i første runde. Volker vinder igen det tyske opgør – men det er Ole som tager heatet. Han rykker længere op i næste runde.

Heat 2 (Peter R, Peter L, Kenneth)
Det er Kenneth, som sætter sig i front at dette heat. Han rykker hurtigt et par omgang fra mens de 2xPeter udkæmper en tæt, tæt dyst. Igen lægger de alle an til at køre længere end første gang. Kenneth tager heatet foran Peter R, som endnu engang lige slår Peter L.

Heat 3 (Niels L, Peter Tobak, Jan H, Torben)
Endnu et spændende og tæt heat. Tobak, Jan H og Niels L har svært ved at afgøre, hvem der er hurtigst og halvvejs følges de tæt ad. Torben falder lidt bagud, men han satser også på at falde et par placeringer tilbage, så han kan vinde det krus der er som præmie til nummer 18. Tobak tager heatet foran Jan H – begge forbedrer pænt i forhold til første heat.

Heat 4 (Klaus, Christoffer, Anders, Preben)
Fjendtlig stemning mellem påsætter og kører..?? Et lidt rodet stint med flere afkørsler og skældes lidt ud på påsætterne.  Klaus og Anders kommer bedst ud af det. Andet stint og Klaus giver den gas! Christoffer er sidst, men mod ikke der kommer en slutspurt?  Midtvejs er Christoffer sidst og Klaus har trukket 2 omgange fra. Christoffer ryger på gulvet og et fordæk bliver slået af, men en hurtig påsætter minimerer tidstabet, men det bliver svært at hente Preben nu.. Dramatisk start på sidste stint, Klaus får ikke flyttet bilen til det næste spor og bliver smidt af, men han ligger stadigvæk sikkert i spidsen. Klaus vinder heatet med en lille forebring i forhold til første – men de øvrige kan ikke leve op til deres første heat. Der bliver en del omorganisering på heatsammensætningen til næste runde.

Heat 5 (Mogens, Per Jensen, Leif og Jan Taldorf)
Nu skal Leif vist have sat noget på plads. Han lægger sig i spidsen halvvejs og derefter kommer Mogens, Per J og Jan T. Der er en omgang imellem hver af dem, så der er ikke tæt kamp som sådan. Det gælder bare om at køre maksimalt langt. Leif vinder og forbedrer sig som den eneste. Det er mere reglen end undtagelsen, at man ikke kan køre op til første stint.

Heat 6 (Gorm, John, Niels E, Rene)
Drama fra starten. Gorm har en noget tidskrævende afkørsel og kort tid efter får John tekniske problemer og rykker i pitten. Det betyder, at Niels E rykker i spidsen efter første stint. Men Gorm kommer hurtigt bagfra, så der bliver sikkert rokket ved stillingen. John kommer ind igen i andet stint, men er 15 omgange bagude – og problemerne er ikke løst. Det går slet ikke godt. Halvvejs holder Niels E stadig stand. Han har øget tempoet betragteligt i forhold til første runde og Gorm trækker ikke afgørende ind på ham. Gorm har heller ikke samme fart i bilen som i første runde. Johns problemer fortsætter – den her runde er helt og aldeles solgt for ham. Niels E. holder stadig føringen efter 3 stints – gassen er gået af Gorm og det ser ikke ud til, at han når ham. Rene kører sit eget løb nogle omgange bagude. Niels E. holder hjem foran Gorm, Rene og John. Helt uventet udvikling i dette heat.

3. gennemkørsel
Heat 1 (Peter R, Peter L, John)
Sikken et uventet heat. Peter og Peter kan fortsætte den kamp, som de har haft hele dagen – men at de havnede i heat med John var ikke let at forudse. John stikker straks af og er 2 omgange foran allerede efter 1 minut. Der skal køres maximum attack for at sætte en reference, som alle de efterfølgende vil komme til at jagte. Kan han klare det? De indledende omgangstider tyder på, at bilen er i fin form igen. Efter første stint er John på vej mod 94-95 omgange – det kan blive en hård nød for alle andre at overgå. Peter og Peter slås igen bagved – de ligger fuldstændig lige. John lægger niveauet med 94,07!! Og i Peter-kampen er det igen Peter R, som trækker det længste strå. Men denne gang var det kun lige. Peter L førte længe og først til sidst måtte han give sig – han blev slået med 1 meter!

Heat 2 (Torben, Volker, Michael)
Torben er parret med vores to tyske gæster – og det ser ud til at blive en meget lige kamp. Efter første stint ligger alle 3 indenfor 2 sekunder. Michael begynder andet stint med speederproblemer. Der må en ny speeder til – så han er sat af kampen nu. Efter 3 stints ser Volker ud til at trække det længste strå i dette heat. Han har kørt sig varm og har en omgang på Torben. Volker forbedrer sig igen og vinder heatet foran Torben og Michael.

Heat 3 (Anders, Preben, Christoffer, Kenneth)
Det ser ud til at være Christoffers heat. Han fører halvvejs med en omgang foran Preben, som har en omgang på Anders, som igen har en omgang på Kenneth. Ingen tætte kampe – folk koncenterer sig om deres eget løb. Sådan! Christoffer kører lige over 90 omgange. Preben, Anders og Kenneth følger efter.

Heat 4 (Rene, Jan H, Jan T, Niels L)
Dramatisk første stint med flere afkørsler og rÃ¥ben af pÃ¥sætter: ”Mig pÃ¥ først.” Rene slipper bedst igennem og kører 23 omgange! Rene fører foran Høgfeldt , Niels og Taldorf. Taldorf er ”man on a mission”, han rykker op pÃ¥ 2. pladsen og er hurtigste mand pÃ¥ banen. Høgfeldt dratter ned gennem feltet… Heatet ”falder endelig til ro” og der bliver kørt konstante tider uden de vilde afkørsler og sammenstød. Rene trækker fra i spidsen Taldorf ser ud til at have sat sig solidt pÃ¥ 2. pladsen. Rene vinder med 90 omgange!

Heat 5 (Tobak, Mogens, Ole og Per J)
Ole kommer godt fra start med Tobak og Mogens lige efter. Efter 1. stint er Ole næsten en omgang foran, Mogens. Midtvejs er Ole, Tobak og Mogens på omgangs højde. Mogens i gul spor kører sig i front og Tobak ½ omgang efter, tæt fulgt af Ole, som efter en flot start har mistet lidt af ”pusten”. Ole slutter af i rød spor og Mogens i hvid spor. Mogens vinder med 89,20.

Heat 6 (Niels E, Gorm, Leif, Klaus)
Nu er det alvor. Er der nogen, der kan komme i nærheden af John’s 94 omgange, sÃ¥ skal de findes i denne flok. Der bliver lagt hÃ¥rdt ud og især Niels E og Gorm driver hinanden frem over stepperne. Gorm tager føringen efter første stint foran Niels E og Leif. Og med 24 omgange og en lille bønne er John’s omgangstal indenfor rækkevidde – lige akkurat. Det bliver meget, meget tæt. Halvvejs er stillingen den samme. Gorm er pÃ¥ 47 omgange – det er jo lige nøjagtig det halve af John’s 94. Bum-bum-bum – gÃ¥r det mon? 3. stint og Gorm er pÃ¥ vej mod sejren – ikke bare i heatet, men i hele runden. Med 72 omgange skal han ‘bare’ have 22 i sidste stint for at passere John og det bør kunne lade sig gøre. Niels er to omgange bagefter med Leif yderligere en bagude. Kan de ogsÃ¥ nÃ¥ John? Det bliver tæt. SÃ… DØDE LEIF’s bil. En højt hylende gearing og sÃ¥ holdt den stille. Men det tog ikke lang tid – 3 omgange, sÃ¥ var den kørende igen. Gorm vinder heatet med imponerende 96,35 omgange foran Niels der med 94,01 lige akkurat ikke nok til at slÃ¥ John, Klaus pÃ¥ 90,18 og Leif pÃ¥ 89,30.

Samlet vinder Gorm Nørgaard med i alt 204 point (2x 100 plus 4 pont fra kvalifikationen, John Christensen bliver nummer 2 med 201 point (2 x 98 og 5 point fra kval), Niels Elmholt på 3. pladsen 196 point (100 + 96)
Nr    Navn    Samlet
1    Gorm Nørgaard                   204
2    John Christensen                201
3    Niels Elmholt                       196
4    Klaus Mølvig                        190
5   René Glæsel                        188
6   Leif Svinth Christensen        188
7   Mogens Hejlesen                  185
8   Per Jensen                            184
9   Peter “Tobak” Rasmussen   182
10   Christtoffer Hartwig             180
11   Ole Stokholm                       177
12   Jan Taldorf                           177
13   Preben Rasmussen            174
14   Anders Hybschmann           172
15   Niels Linnebjerg                   171
16   Jan Høgfeldt Pedersen        171
17   Torben Andersen                 163
18   Kenneth Hansen                 162
19   Volker Drkosch                    161
20   Peter Raahauge                 159
21   Peter Larsen                      157
22   Michael Tiess                     155

Gorm bliver sæledes også den første der får sit navn på den store Jan Juul Mindepokal!

Tusind tak for deltagelsen og vi ses næste år lørdag den 31. oktober.

Billeder her: https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/RetroGP

Monday Night Drag Racing Series

Monday Night Drag Racing Series

Den:

  • 10. november
  • 1. december

Reglement:
http://www.lemans-foto.dk/LC_slotcars/DragOkt2014.pdf

Program:
kl 17:30 Dørene åbnes
ca. kl. 17:33 Fri træning med Drag racing biler og Hot Rods..
ca. 17:42 Bestilling af mad (Pizza, burger eller lign.)
ca. 19:00 Drag racing qualifying (3 forsøg pr. deltager)
ca. 19:30 Hot Rod qualifying (3 forsøg pr. deltager)
ca. 20:15 Drag Racing finaler
ca. 20:45 Hot Rod finaler

Specielt focus på Klasse 3 og Klasse 5, men biler i alle klasser kan kører med!

Finalerne afvikles som: “Double Elimination Seeded Tournament Brackets”,hvor kval tiderne giver seedning.

Invitatio:
http://www.lemans-foto.dk/LC_slotcars/Monday%20Night%20Drag%20Racing2014.pdf

Monday night Camaro Thunder!

Monday night Camaro Thunder!

MMRK inviterer til åbent klub løb med Camaro Cup biler.

Reglement:  http://www.lemans-foto.dk/Camaro/CamaroCuppen2013.pdf
Efterårs serien 2014:
•   Mandag den. 13. oktober
•   Mandag den 3. november
•   Mandag den 17. november

Dørene åbnes ca. kl 19 og løbet starter ca. 19:45.

Der køres 2 gennemkørsler og antallet af omgange tilpasses således løbet tilstræbes færdigt ca. 21:30.

Invitation: http://www.lemans-foto.dk/LC_slotcars/Monday%20night%20Camaro%20Thunder.pdf